Meniu

Logo
EN

Pasitinkant žiemą: Trakų kelininkai jau pasiruošę, o gyventojai?

Pasitinkant žiemą: Trakų kelininkai jau pasiruošę, o gyventojai?

Sinoptikams šią savaitę žadant šlapdribą, kelininkai praneša, kad naujajam sezonui jau pasiruošta. Trakų miesto kelius ir gatves prižiūrinčios kelių valymo komandos ne tik prikaupė druskos atsargų, bet ir tikrina techniką, planuoja maršrutus ir stebi oro sąlygas. Ekspertai ruoštis žiemai bei slidžiai dangai skatina ir Trakų gyventojus – verta pasirūpinti smėlio atsargo-mis, saugiais batais ir nepamiršti pasikeisti padangų.

Pasiruošimas žiemai Trakuose vyksta pilnu tempu, teigia bendrovės „Ecoservice“ teritorijų priežiūros vadybininkas Mantas Makauskas. „Šį 2019–2020 m. žiemos sezoną Trakų keliais ir jų saugumu rūpintis paruoštos 2 transporto priemonės, skirtos miesto gatvėms valyti ir barstyti. Taip pat sukaupėme 100 tonų techninės druskos ir 200 tonų druskos skaldos mišinio atsargų“, – vardija ekspertas.

Gatvėse prie pėsčiųjų perėjų, autobusų sustojimo aikštelių, įkalnėse ir kitose pavojingose vietose jau pastatytos ir užpildytos dėžės su druskos skaldos mišiniu, kad prireikus būtų galima papildomai pabarstyti gatves. Be šių darbų, dėliojami budėjimo grafikai ir su darbuotojais peržiūrimi maršrutai.

Rekordinė praeitų metų žiema

Tai, kada bus pradėtos barstyti Trakų gatvės, priklausys nuo oro sąlygų. Pernai metais žiemos sezonas mieste prasidėjo lapkričio 24 d., kuomet į gatves išvažiavo pirmosios druskos ir jos skaldos mišinio barstymo mašinos. 2018–2019 metų sezonas truko iki vasario 21 d.

M. Makausko teigimu, nors praeita žiema buvo trumpesnė nei įprastai, tačiau sudėtinga: „Inten-syviausi buvo gruodžio ir sausio mėnesiai, buvo dienų, kai itin gausiai snigo po šešias ir daugiau valandų. Tai kėlė papildomų iššūkių: reikėjo pasitelkti daugiau pajėgumų, o ir mišinių buvo išbarstytas rekordinis kiekis: 220 tonų druskos ir 350 tonų druskos skaldos mišinio.“

Dirba budėjimo režimu

Tai, kokio sezono tikėtis šiemet, atsakyti sunku, nors klimatologai žada atšiaurią žiemą. Vis tik gali būti, kad šių metų sezonas prasidės kiek anksčiau, ypač, kai meteorologai naktimis jau žada neigiamą temperatūrą, o dienomis – šlapias snaiges. „Daugiametė patirtis rodo, kad nei viena orų stebėjimo tarnyba tiksliai negali atspėti, koks bus oras, kiek ir kokiu intensyvumu iškris krituliai. Yra pasitaikę, kad žada sniegą, o dangus giedras, arba prognozuoja lietų, o už lango – minusinė temperatūra ir plikledis. Todėl oro sąlygos yra stebimos nuolat ir sprendimai priimami čia ir dabar“, – pasakoja „Ecoservice“ teritorijų priežiūros vadybininkas.

Didžiausią susirūpinimą vairuotojų bei pėsčiųjų saugumui, anot jo, kelia staigūs temperatūrų pokyčiai. Rudenį ir pavasarį lauke esant teigiamai temperatūrai, dirvos paviršiuje ji nukrenta žemiau nulio ir taip susidaro vadinamasis juodasis ledas. Vairuotojai automobilių prietaisų skydeliuose mato pliusinę temperatūrą ir neatkreipia dėmesio, kad kelio danga gali būti labai slidi.

Papildomų iššūkių kelia ir drėgmė – temperatūrai pereinant iš teigiamos į neigiamą, šlapias asfaltas gali pavirsti ledu per kelias akimirkas. Todėl, kai oro temperatūra vakare siekia +3, visą naktį stebimi orų pokyčiai, kad prireikus į miesto gatves būtų išsiųsta kelių priežiūros technika.

Patarimai trakiškiams

Siekiant nuosekliai rūpintis gyventojų saugumu, bendrovė prižiūri 70 proc. Trakų ir Lentvario miestų važiuojamosios dalies. Eksperto teigimu, ypatingas dėmesys visuomet skiriamas gatvėms šalia mokyklų, darželių bei ligoninių, taip pat įkalnėms ir nuokalnėms, kur yra didesnė apledėjimo tikimybė. Jei sninga ar šąla, kelininkai rūpinasi, kad saugus eismas pagrindinėse gatvėse būtų užtikrintas per tris valandas, šalutinėse – per šešias, tačiau visada stengiasi darbą padaryti kaip įmanoma greičiau.

Vis tik specialistas primena, kad žiemos sezonui turi būti pasiruošę ne tik kelininkai, bet ir patys trakiškiai. Pėstieji turi būti atsargūs, pasirūpinti tinkama avalyne ir neiti plikledžiu. Esant pūgai, jei tik įmanoma, reikėtų likti namuose, o tamsiu paros metu būtina dėvėti atšvaitus. Vairuotojai savo ruožtu turėtų užtikrinti gerą transporto priemonės techninę būklę, laiku pasikeisti padangas, skirti laiko kruopščiai nuvalyti automobilio stiklus ir pasirūpinti smėlio atsargomis. Smėlio maišelis gali padėti ne tik nepaslįsti einant nuo automobilio į namus, bet ir neįstrigti išvažiuojant iš apsnigto kiemo. Galiausiai, keliuose svarbu būti atidesniems ir pasirinkti saugų važiavimo greitį. Visa tai padės užtikrinti maksimalų trakiškių saugumą žiemos sezonu.