Pasitinkant žiemą: Marijampolės kelininkai jau pasiruošę, o gyventojai?

Sinoptikams šią savaitę žadant šlapdribą, kelininkai praneša, kad naujajam sezonui jau pasiruošta. Marijampolės miesto kelius ir gatves prižiūrinčios kelių valymo komandos ne tik prikaupė druskos atsargų, bet ir tikrina techniką, planuoja maršrutus ir stebi oro sąlygas. Ekspertai ruoštis žiemai bei slidžiai dangai skatina ir Marijampolės gyventojus – verta pasirūpinti smėlio atsargomis, saugiais batais ir nepamiršti pasikeisti padangų.
Padidino technikos pajėgumus
Pasiruošimas žiemai Marijampolėje vyksta pilnu tempu, teigia įmonės „Marijampolės švara“ valymo tarnybos vadovė Jurgita Akelytė-Svipienė. „Šį 2019–2020 m. žiemos sezoną Marijampolės keliais ir jų saugumu rūpinsis 5 automobiliai ir 3 traktoriai, skirti miesto gatvėms valyti ir barstyti. Esant poreikiui į pagalbą pasitelksime dar 2 barstytuvus. Takų ir šaligatvių priežiūrai paruošėme 4 traktorius. Taip pat, atsižvelgę į praeitos žiemos išdaigas, sukaupėme 484 tonų techninės druskos ir 160 tonų smėlio“, – vardija ekspertė.
Rekordinė praeitų metų žiema
Tai, kada bus pradėtos barstyti Marijampolės gatvės, priklausys nuo oro sąlygų. Pernai metais žiemos sezonas mieste prasidėjo lapkričio 24 d., kuomet į gatves išvažiavo pirmosios druskos ir jos skaldos mišinio barstymo mašinos. Tiesa, 2018-2019 metų sezonas baigėsi vasario 15 d.
J. Akelytės-Svipienės teigimu, nors praeita žiema buvo trumpesnė nei įprastai, tačiau sudėtinga: „Oro temperatūros pokyčiai buvo staigūs. Kelis kartus labai gausiai pasnigo. Tai kėlė papildomų iššūkių: reikėjo pasitelkti daugiau technikos ir darbuotojų, o ir druskos buvo išbarstytas rekordinis kiekis: 1200 tonų druskos ir 493 tonų smėlio, kai tuo tarpu užpraeitą žiemą druskos išbarstėme tik 450 tonų.“
Dirba budėjimo režimu
Tai, kokio sezono tikėtis šiemet, atsakyti sunku, nors klimatologai žada atšiaurią žiemą. Vis tik gali būti, kad šių metų sezonas prasidės kiek anksčiau, ypač, kai meteorologai naktimis jau žada neigiamą temperatūrą, o dienomis – šlapias snaiges. „Daugiametė patirtis rodo, kad nei viena orų stebėjimo tarnyba tiksliai negali atspėti, koks bus oras, kiek ir kokiu intensyvumu iškris krituliai. Yra pasitaikę, kad žada sniegą, o dangus giedras, arba prognozuoja lietų, o už lango – minusinė temperatūra ir plikledis. Todėl oro sąlygos yra stebimos nuolat ir sprendimai priimami čia ir dabar“, – pasakoja J. Akelytė-Svipienė.
Didžiausią susirūpinimą vairuotojų bei pėsčiųjų saugumui, anot jos, kelia krituliai ir staigūs temperatūrų pokyčiai. Rudenį ir pavasarį lauke esant teigiamai temperatūrai, dirvos paviršiuje ji nukrenta žemiau nulio ir taip susidaro vadinamasis juodasis ledas. Vairuotojai automobilių prietaisų skydeliuose mato pliusinę temperatūrą ir neatkreipia dėmesio, kad kelio danga gali būti labai slidi.
Papildomų iššūkių kelia ir drėgmė – vandens stingimo temperatūra prasideda nuo +4 laipsnių, taigi ledas gali pradėti formuotis dar esant teigiamai temperatūrai. Visa tai gali tapti nelaimingų atsitikimų priežastimi. Todėl, kai oro temperatūra vakare siekia +3, visą naktį stebimi orų pokyčiai, kad prireikus į miesto gatves būtų išsiųsta kelių priežiūros technika.
Patarimai marijampoliečiams
„Marijampolės švara“ prižiūri dalį miesto gatvių, šaligatvių ir pėsčiųjų takų ir siekia nuosekliai rūpintis miesto gyventojų saugumu. Ekspertės teigimu, ypatingas dėmesys skiriamas Gedimino gatvei bei P. Armino gatvės žiedams. Jei sninga ar šąla, kelininkai rūpinasi, kad saugus eismas pagrindinėse gatvėse būtų užtikrintas per penkias valandas, šalutinėse – per aštuonias, tačiau visada stengiasi darbą padaryti kaip įmanoma greičiau.
Vis tik specialistė primena, kad žiemos sezonui turi būti pasiruošę ne tik kelininkai, bet ir patys marijampoliečiai. Pėstieji turi būti atsargūs, pasirūpinti tinkama avalyne ir neiti plikledžiu. Esant pūgai, jei tik įmanoma, reikėtų likti namuose, o tamsiu paros metu būtina dėvėti atšvaitus. Vairuotojai savo ruožtu turėtų užtikrinti gerą transporto priemonės techninę būklę, laiku pasikeisti padangas, skirti laiko kruopščiai nuvalyti automobilio stiklus ir pasirūpinti smėlio atsargomis. Smėlio maišelis gali padėti ne tik nepaslįsti einant nuo automobilio į namus, bet ir neįstrigti išvažiuojant iš apsnigto kiemo. Galiausiai, keliuose svarbu būti atidesniems ir pasirinkti saugų važiavimo greitį. Visa tai padės užtikrinti maksimalų marijampoliečių saugumą žiemos sezonu.