Šiaulių kelininkai – apie besibaigiantį žiemos sezoną ir sunaudotus rekordinius medžiagų kiekius

Nors pirmas kalendorinio pavasario mėnuo jau eina į pabaigą, o gatvių valymo darbai irgi įpusėję, tačiau kelininkai uždaryti žiemos sezono dar neskuba ir dirba budėjimo rėžimu. Pasak bendrovės „Ecoservice projektai“, prižiūrinčios dalį Šiaulių miesto gatvių ir šaligatvių, generalinio direktoriaus Andrejaus Barinovo, praėjęs žiemos sezonas buvo išties intensyvus ir ilgas. Tai patvirtina ir sunaudoti barstymo medžiagų kiekiai, kurie, lyginant su ankstesniais metais, buvo rekordiniai.

Bendrovės duomenimis, per 2016–2017 m. žiemos sezoną sunaudota 60 proc. daugiau druskos ir net 75 proc. daugiau druskos ir skaldos mišinio nei esant įprastoms žiemos sąlygoms. Atitinkamai – 2500 ir 1200 tonų.

Imtasi papildomų priemonių                                                          

Pasak A. Barinovo, kaip ir prognozuota praėjusi žiema pažėrė nemažai iššūkių, o darbų sezonas prasidėjo jau pirmosiomis lapkričio dienomis ir tęsėsi iki pat kovo vidurio. Kaip pavojingiausias oro sąlygas, su kuriomis teko susidurti, jis įvardino lijundrą, kuomet gatvių ir šaligatvių paviršius akimirksniu apsitraukia plonu ledo sluoksniu.

„Lyginant su ankstesnių metų darbų apimtimis, šis sezonas buvo išties gana sudėtingas ir įtemptas. Iškrito daug sniego, o situaciją dar labiau sunkino staigūs temperatūrų pokyčiai, dažna lijundra. Didžiausiu iššūkiu tapo sausio pirmomis dienomis miestą užklojęs šlapias sniegas, kuomet termometro stulpelis vos per dvi valandas nukrito 10 laipsnių žemiau nulio. Esant tokiai ekstremaliai situacijai netgi buvo pasitelktos papildomos priemonės – įsigijome specialaus kalcio bei magnio chlorido mišinio, kuris, skirtingai nei druska, yra veiksmingas ir prie itin žemos temperatūros, tad situaciją pavyko suvaldyti“, – apie darbų organizavimą pasakojo „Ecoservice projektai“ vadovas.

Šiuo metu Šiaulių mieste jau prasidėjęs pavasarinis gatvių valymas, kurio metu nuo kelio dangos bus pašalintos per žiemos sezoną susikaupę smėlio, druskos ir kitos sąnašos. Visame mieste bus nuvalyta maždaug 240 km bendrovės prižiūrimų gatvių.

Intensyviausi – du mėnesiai

Barinovo teigimu, intensyviausi žiemos darbų sezono mėnesiai buvo lapkritis ir sausis. Palyginimui, vien per lapkričio mėnesį gatvės buvo barstytos 15, o valytos – 7 kartus, kai tuo pačiu laikotarpiu pernai barstymo technikos priemonės į gatves išvažiavo keturis kartus, o valyti prireikė vos kartą. Sausio mėn. atitinkamai – 33 ir 7 kartus.

„Dar prieš prasidedant žiemos sezonui, kurį sinoptikai pranašavo būsiantį itin sudėtingą, įsigijome po vieną papildomą barstytuvą gatvių bei šaligatvių priežiūrai, taip pat du naujus sniego valymo skydus. Tai leido darbus atlikti dar efektyviau ir operatyviau, o investicijos į techniką siekė 35 tūkst. eurų“, – pridūrė A. Barinovas.

Bendrovei priklausantį žiemos tarnybos padalinį sudaro 8 technikos priemonės: 5 barstytuvai ir 3 valytuvai, dar 8 traktoriai, skirti šaligatvių priežiūrai. Bendras „Ecoservice projektai“ prižiūrimų Šiaulių miesto gatvių plotas – 1340622 m2 , šaligatvių – 430625 m2.

Atsakomybė tenka ir vairuotojams

Kalbant apie kelininkų darbų organizavimą, jų grafiką kaip įprastai dėliojo besikeičiančios oro sąlygos. Tačiau, pasak A. Barinovo, judėjimą mieste didžiausia dalimi lemia pačių vairuotojų sąmoningumas, taip pat tinkamas padangų parinkimas, vairavimo įpročiai ir netgi kelionės planavimo įgūdžiai.

„Nors vairavimo įgūdžiai ateina su patirtimi, tačiau visada stengiamės ne tik užtikrinti saugias eismo sąlygas, bet ir priminti vairuotojams apie žiemos kelią ir jo pavojus. Pastebime, jog tarp dažniausiai daromų vairuotojų klaidų – per stipriai nuspaustas akceleratoriaus pedalas, staigus manevravimas, stabdymo kelio neapskaičiavimas. Taip pat norint išvengti nepatogumų, vėlavimo ir saugiai pasiekti kelionės tikslą, reikėtų planuoti 10–20 ilgesnį kelionės laiką“, – pastebėjo A. Barinovas.